REC0040425 |
Subjectivitats dissidents o no normatives. Com entendre-les i atendre-les |
2015-2016 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
4/7/2016 - 8/7/2016 (20 hores) de 11:00h a h |
|
ESC Jacint Verdaguer |
|
c. Ramon y Cajal, 8 (Tàrrega)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2016 - 24/06/2016 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
30
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Com actuem davant dels nous models de família i les noves subjectivitats que generen? Com atenem a persones amb subjectivitats dissidents i sensibilitzem el seu entorn per evitar fets discriminadors?
|
| |
Objectius |
•Tenir a l’abast eines per a la comprensió de les subjectivitats dissidents
•Conèixer mètodes de treball homologables amb els que utilitzen diferents professionals que interaccionen amb aquestes persones (serveis educatius, socials, sanitaris, policials, etc.)
•Millorar les pròpies competències (habilitats, coneixements i actituds) sobre les subjectivitats dissidents i les diferències en el seu abordatge, si cal.
•Debatre i fer aportacions sobre diferents formes d’actuar en el tracte amb subjectivitats dissidents
•Plantejar i suggerir accions on les/els professionals siguin agents actius respecte a l’atenció a persones amb subjectivitats dissidents i per a la sensibilització del seu entorn sobre aquestes
•Adonar-se dels propis prejudicis en relació a aquestes subjectivitats dissidents
|
| |
Continguts |
- Marc legal dels drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals a Catalunya.
- Marc conceptual sobre subjectivitats dissidents (sexe, gènere, expressió de gènere, desig / orientació sexual).
- La socialització del gènere i el seu impacte a la vida de les persones i en concret de les persones LGTBI.
- Interseccionalitat: privilegi versus opressió / resistència.
- Eines bàsiques per a professionals per a l’atenció.
- La comunitat com a eina de prevenció de fets discriminadors.
- L’atenció específica i diferenciada en el cas d’infants i adolescents que s’expressen des de subjectivitats dissidents.
|
| |
Formador/a |
Soraya Vega/Paula Alcaide/M. Lluïsa Jiménez Gusi/Susanna Villacampa/Katy Pallàs/Vicent Borràs
|
| |
Avaluació |
En cada sessió es tractaran aspectes diferents del tema:
Sobre cada sessió s'haurà de respondre un qüestionari incloent una reflexió i avaluació personal
Després d'un treball individual i grupal sobre els estereotips sexistes i de gènere, s'haurà de respondre un qüestionari sobre els temes tractats
En acabar la formació es recollirà informació al voltant de les següents variables: contingut, formadors i grau d'aplicació dels continguts al lloc de treball
|
| |
Requisits de certificació |
S'ha d'assistir a un mínim de 8 sessions del curs, haver realitzat de manera satisfactòria totes les tasques d'aprofitament i respondre els qüestionaris proposats
|
| |
E-mail |
junta@geus.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
04/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 2 |
dilluns |
04/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 3 |
dimarts |
05/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 4 |
dimarts |
05/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 5 |
dimecres |
06/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 6 |
dimecres |
06/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 7 |
dijous |
07/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 8 |
dijous |
07/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 9 |
divendres |
08/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 10 |
divendres |
08/07/2016 |
1130 |
1330 |
|
| |