Més informació [ Detall d'activitat

 
REC0040425   Subjectivitats dissidents o no normatives. Com entendre-les i atendre-les
2015-2016   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   4/7/2016 - 8/7/2016 (20 hores) de 11:00h a h
   ESC Jacint Verdaguer
   c. Ramon y Cajal, 8 (Tàrrega) 
  
Format   Presencial
Organització   Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
  
  
  
Inscripció   15/05/2016 - 24/06/2016
  
Cost matrícula (Euros)   30
  
Descripció i   Metodologia:   Com actuem davant dels nous models de família i les noves subjectivitats que generen? Com atenem a persones amb subjectivitats dissidents i sensibilitzem el seu entorn per evitar fets discriminadors?
  
Objectius   •Tenir a l’abast eines per a la comprensió de les subjectivitats dissidents
•Conèixer mètodes de treball homologables amb els que utilitzen diferents professionals que interaccionen amb aquestes persones (serveis educatius, socials, sanitaris, policials, etc.)
•Millorar les pròpies competències (habilitats, coneixements i actituds) sobre les subjectivitats dissidents i les diferències en el seu abordatge, si cal.
•Debatre i fer aportacions sobre diferents formes d’actuar en el tracte amb subjectivitats dissidents
•Plantejar i suggerir accions on les/els professionals siguin agents actius respecte a l’atenció a persones amb subjectivitats dissidents i per a la sensibilització del seu entorn sobre aquestes
•Adonar-se dels propis prejudicis en relació a aquestes subjectivitats dissidents
  
Continguts   - Marc legal dels drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals a Catalunya.
- Marc conceptual sobre subjectivitats dissidents (sexe, gènere, expressió de gènere, desig / orientació sexual).
- La socialització del gènere i el seu impacte a la vida de les persones i en concret de les persones LGTBI.
- Interseccionalitat: privilegi versus opressió / resistència.
- Eines bàsiques per a professionals per a l’atenció.
- La comunitat com a eina de prevenció de fets discriminadors.
- L’atenció específica i diferenciada en el cas d’infants i adolescents que s’expressen des de subjectivitats dissidents.
  
Formador/a   Soraya Vega/Paula Alcaide/M. Lluïsa Jiménez Gusi/Susanna Villacampa/Katy Pallàs/Vicent Borràs
  
Avaluació   En cada sessió es tractaran aspectes diferents del tema:
Sobre cada sessió s'haurà de respondre un qüestionari incloent una reflexió i avaluació personal
Després d'un treball individual i grupal sobre els estereotips sexistes i de gènere, s'haurà de respondre un qüestionari sobre els temes tractats
En acabar la formació es recollirà informació al voltant de les següents variables: contingut, formadors i grau d'aplicació dels continguts al lloc de treball
  
Requisits de  certificació   S'ha d'assistir a un mínim de 8 sessions del curs, haver realitzat de manera satisfactòria totes les tasques d'aprofitament i respondre els qüestionaris proposats
  
E-mail   junta@geus.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   04/07/2016   0900   1100 
 Sessió 2   dilluns   04/07/2016   1130   1330 
 Sessió 3   dimarts   05/07/2016   0900   1100 
 Sessió 4   dimarts   05/07/2016   1130   1330 
 Sessió 5   dimecres   06/07/2016   0900   1100 
 Sessió 6   dimecres   06/07/2016   1130   1330 
 Sessió 7   dijous   07/07/2016   0900   1100 
 Sessió 8   dijous   07/07/2016   1130   1330 
 Sessió 9   divendres   08/07/2016   0900   1100 
 Sessió 10   divendres   08/07/2016   1130   1330 
  


Activitat reconeguda en resolució de data 08/06/2016 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).